Podział występujący przede wszystkim w naukach społecznych daje się odnieść i do nauki ogólniej pojętej. J. Szacki zamyka swą kategoryzację uwagą, że aktualni mistrzowie mogą z czasem stawać się — i niejednokrotnie stają się — klasykami. Na rolę „klasyków” w naukach społecznych zwraca uwagę również Jadwiga Depczyńska w artykule traktującym o różnej roli autorytetu w naukach przyrodniczych i społecznych. Wskazanie dużej roli autorytetu w naukach humanistycznych i społecznych powtarza się w kilku pracach tego tomu. „Stawanie się” i „kreowanie” autorytetów to następny problem wyłaniający się w naszym zbiorze. Dotyka go wielu autorów, poczynając od J. Szczepańskiego, który stwierdza, że autorytet jest wytworem odbiorców.
![](https://vlan.com.pl/wp-content/uploads/2023/06/team-professional-developer-programmer-cooperation-meeting-brainstorming-programming-website-working-software-coding-technology-writing-codes-database-820x547.jpg)