Technologie w turystyce: Personalizacja doświadczeń i rozszerzona rzeczywistość

Wakacje coraz bardziej stają się dla ludzi sposobem na oderwanie się od rzeczywistości, odpoczynek i relaks. Jednak, aby sprostać rosnącym wymaganiom turystów, branża ta musi być coraz bardziej innowacyjna i dostarczać nowe, niezapomniane doświadczenia. Na szczęście, technologie w turystyce na nie pozwala.

I. Wprowadzenie
Technologie zmieniają świat, a sektor turystyczny nie jest tu wyjątkiem. Personalizacja doświadczeń oraz rozszerzona rzeczywistość, to dwie ważne kwestie, które wpływają na rozwój tej branży.

II. Personalizacja doświadczeń
Aby turysta poczuł się wyjątkowy i zadowolony z wakacji, agencje turystyczne używają personalizacji doświadczeń. Co to znaczy w praktyce?

– Indywidualne podejście do klienta – agenci turystyczni coraz częściej rozmawiają z turystami o ich potrzebach, upodobaniach i preferencjach, aby zaproponować im idealną ofertę.

– Oferty dostosowane do potrzeb – klienci mogą wybrać oferty, które odpowiadają ich życzeniom, np. wyżywienie bezglutenowe, wycieczki fakultatywne lub programy edukacyjne dla dzieci.

– Personalizacja w zakresie marketingu turystycznego – różnorodne kampanie reklamowe, dopasowane do potrzeb klienta.

III. Rozszerzona rzeczywistość
Kolejną nowoczesną technologią, która zmienia turystykę, jest rozszerzona rzeczywistość. Dzięki niej turysta może w nieznany sposób poznać wymarzone miejsca i przede wszystkim, poczuć się, jakby tam był.

– Wirtualne spacery – dzięki aplikacjom turystycznym, można przenieść się w dowolne miejsce na świecie, poznać jego architekturę i wyjątkowe widoki, a także uruchamiając wirtualne spacery, w pełni odkryć interesujące atrakcje.

– Aplikacje z rozszerzoną rzeczywistością – pozwala na obejrzenie z bliska różnych zabytków, często niedostępnych dla turystów. Poprzez taką aplikację można np. obejrzeć wnętrze kamiennych kościołów w Etiopii.

– Cyfrowe przewodniki turystyczne – w niektórych krajach, w muzeach lub innych ciekawych miejscach, można skorzystać z mobilnego przewodnika turystycznego wykorzystującego rozszerzoną rzeczywistość.

IV. Podsumowanie
Wprowadzenie technologii do świata turystyki pozwala na stworzenie jedynych w swoim rodzaju doświadczeń i na przeskoczenie standardowych podejść. Personalizacja ofert oraz wdrożenie rozszerzonej rzeczywistości, z pewnością zwiększą satysfakcję turystów z wakacji. Branża turystyczna stale rozwija się i wprowadza kolejne trendy, a na naszej drodze zapewne pojawią się jeszcze bardziej innowacyjne rozwiązania.

Artykuł powstał we współpracy z ladnachata.pl