Usuwanie wprowadzonych danych zostanie omówione na przykładzie usunięcia danych kontrahenta. Aby usunąć dane kontrahenta, należy:
- Z modułu CENTRALA wybrać grupę KARTOTEKI, wskazać moduł KONTRAHENCI.
- W tabeli znajdującej się w oknie głównym modułu wskazać wybraną po- zycję.
- Z menu KOTRAHENT wybrać opcję USUŃ.
- Potwierdzić chęć wykonania tej operacji, odpowiadając twierdząco na postawione przez komputer pytanie.
Należy pamiętać, że nie wszystkie dane można usunąć – np. nie można usunąć zaksięgowanego dokumentu. W takich sytuacjach program informuje
o tym użytkownika, wyświetlając odpowiednie komunikaty.
Jak filtrować dane?
Aby włączyć mechanizm filtrowania danych ograniczający tabelę z danymi do tylko niektórych zapisów, należy:
- W oknie głównym modułu, z menu WIDOK wybrać opcję FILTRUJ lub
- z paska narzędzi wybrać przycisk 3.
- W wyświetlonym oknie zakreślić odpowiednie znaczniki i wprowadzić dane określające podstawę filtrowania.
- Wybrać klawisz